Annonsering  |  Abonnement  |  Om oss  |  Vår historie  |  Kontakt oss  |  Linker
Lokalavisa for Røros i 132 år. 1886 - 2018
Torsdag 3. januar
 
Kjøp e-avis
Bestille abonnement?

Velg abonnementstype:

Jeg ønsker også abonnement på e-avis (kr 150,–)
Navn:

Adresse:

Postnr.:  Sted:

Telefon/e-post:

Send faktura til annen adresse (f. eks for gave)

 

3. januar
6. desember 2018
Tidligere utgaver
Hent artikkelliste fra arkivet...
 
Søk i Fjell-Ljoms nyhetsarkiv:
 
Fra Hartzgrden til New York
I august flytter hovedkontoret til "no" inn i fjset p Hartzgrden, og da vil staben best av, f.v., Svein Inge Slvik, Hilde Myhren Grttan, Rune Buraas og Anne Lena Buraas.

I gr ble en internasjonal utgave av det norske trendmagasinet no lansert i New York. Det vil bli distribuert i minst 30 land og komme med to nummer i ret. Den norske utgaven kommer med seks utgaver i ret. Bak no str to rrosinger, Anne Lena Buraas og Sven Erik Dahl, som ogs er hovedaksjonrer i magasinet. I august flytter hovedkontoret inn i det gamle fjset i Hartzgrden, og som n blir pusset opp og gjort klar til kontorbruk.

Tekst og foto: Jon Hsien

no har i lpet av et par r etablert seg som et ledende trendmagasin for aldersgruppen 25 til 45 r. Det legges stor vekt p bilder og attraktive annonser og blir kjpt like meget av mannlige som kvinnelige lesere. Ambisjonene er hye; de nskert bli en slags norsk blanding av utenladske kvalitetsmagasin som Vogue, Vanity Fair og Wallpaper. Det skal skje gjenom en utstrakt bruk av profilerte skribenter, kunstnere, designere, fotografer osv, og en minimal stab av fast ansatte. Den norske utgaven trykkes i 40 000 eksemplarer og underskelser tyder p at hver utgave leses av 120 000 mennesker. En stor del av opplaget blir kjpt opp av Choice-kjeden som legger det ut p hotellkjedens vel 8 000 hotellrom i Norge.
Internasjonalt
Den internasjonale utgaven er ventet komme i et opplag p 20 000 og via en avtale med en internasjonal forhandler vil det bli f kjpt over store deler av den vestlige verden. Den internasjonale utgaven vil bli et ustillingsvindu for norsk design, moter, kunst og arkitektur. At ogs andre enm grnderne sjl har tro p et slikt produkt, viser det faktum at den norske ambassaden i USA har stilt seg bak lanseringen i New York i gr, og vil gjre sitt for at magasinet skal bli kjent i USA.
Gode selgere
Sven Erik Dahl er sjefredaktr for bladene og er ikke villig til ta all ren for bladsuksessen. I stedet viser han til salgs- og markedsavdelingen som ledes av Anne Lena Buraas.
De har gjort en helt fantsatisk jobb og fortjenert mye av ren for at det n gr s godt, sier Dahl som forblir i Oslo. P Rros vil salgsavdelinga bli utvidet i lpet av august og bestr da i tillegg til Anne Lena ogs av Svein Inge Slvik, Rune Buraas og Hilde Myhren Grttan. Da skal de nyinnredede kontorene i Hartzgrden st klare, og fra bsene inne i det gamle fjset skal disse fire srge for at abonnenter og annonser fra hele verden strmmer til, og at det er mulig kjpe det i de rette utsalgsstedene der mlgruppen vanker.
I tillegg til disse to magasinene, kan Dahl fortelle at de n ogs satser p skalte kundemagasin. Blant annet har de gitt ut et blad for varemagasinet Steen og Strm i Oslo som har noe av den samme type vareutvalg som ogs blir markedsfrt gjennom no. Slik fr de flere ben st p i et knallhardt marked, der ikke noe kommer av seg sjl.



© Alle rettigheter reservert Fjell-Ljom og AS Avisdrift.
Enhver kopiering av innholdet på disse sidene skal avtales med rettighetshaver.
Webutgaven publiseres av avisas redaksjon i system levert av Maxus Media